دانشنامه ناریا
سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



یکی از مهمترین نیازهای تمامی افراد در دنیای امروز که با سرعت زیاد در حال پیشروی است، امکان دسترسی به اینترنت است. شاید گاها برای شما پیش آمده باشد که از اینترنت سیم کارت خود استفاده نموده باشید، در این شرایط گوشی شما می تواند به اینترنت متصل باشد، اما آیا راهی وجود دارد که بتوان کامپیوتر و یا لپ تاپ را هم به اینترنت گوشی وصل نمود؟ و یا حتی اینترنت گوشی را به گونه ای تنظیم کنیم که سایر گوشی ها هم بتوانند از آن استفاده کنند؟

پاسخ این سوال ها آری است. اما چطور؟

با ما همراه باشید تا با نحوه اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر آشنا شوید.

روش های اتصال سایر دستگاهها به اینترنت گوشی

در ادامه سه روش مفید و کاربردی برای اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر، لپ تاپ، گوشی موبایل و یا هر وسیله دیگر بیان کنیم. این سه روش در عمل هیچ تفاوتی ندارند و شما می توانید بهترین و ساده ترین روش را برای خود انتخاب نمایید.

اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر از طریق هات اسپات

اتصال از طریق وای فای سومین روش اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر است. با استفاده از این روش، گوشی شما مانند یک مودم بیسیم عمل کرده و تمام دستگاه هایی که قابلیت اتصال با وای فای دارند اعم از گوشی، لب تاپ و کامپیوتر توانایی اتصال به اینترنت از طریق وای فای را دارند. البته برای اتصال کامپیوتر رومیزی به وای فای، باید کامپیوتر شما مجهز به کارت شبکه وایرلس باشد که کارت های مذکور  در انواع مختلف اعم از پرتابل ( وصل به پورت USB) و قابل نصب روی مادر برد موجود است.

  • ابتدا به بخش Setting (تنظیمات) گوشی خود وارد شوید.
  • وارد بخش Connection (اتصالات) شوید. در نسخه های قبلی اندروید به جای این گزینه، در بخش Wireless & Network  (اتصالات و شبکه) وارد more (بیشتر) شوید که در اندروید ۵ به بالا گزینه more حذف شده است.
  • سپس به قسمت Mobile Hotspot and Tethering (اینترنت و نقطه اتصال همراه) بروید. در نسخه های قبلی اندروید باید وارد بخش tethering & portable Hotspot (اتصال با واسطه و نقطه اتصال تلفن همراه) شوید.
  • سپس گزینه Mobile Hotspot (نقطه اتصال همراه)  را فعال کنید تا آیکون کناری آن روشن شود.

برای فعال کردن نقطه اتصال همراه به طور خلاصه مراحل زیر را طی کنید.

 Settings > Connection (Network & internet) > Hotspot & tethering (tethering & portable wifi Hotspot)> activating Mobile Hotspot

 

سپس آیکون Mobile Hotspot را نگه دارید تا به بخش تنظیمات مربوطه وارد شوید. نام دلخواه برای Hotspot خود اتخاد کنید. همچنین می توانید یک رمز ۸ رقمی برای اتصال مربوطه قرار دهید که البته پیشنهاد می شود حتما این کار را کنید. چون اگر بدون رمز باشد، به محض فعال کردن Mobile Hotspot تمامی دستگاه هایی محدوده شما می توانند از اینترنت گوشی شما استفاده کنند.

 

تنظیمات کامپیوتر برای اشتراک گذاری اینترنت گوشی

  •  بعد از فعال کردن  Mobile Hotspot گوشی خود، وای فای کامپیوتر یا لب تاپ را روشن کنید و شبکه گوشی (نام Hotspot) خود را از Taskbar دسکتاپ پیدا کرده و طبق تصویر زیر با وارد کردن رمز اتصال گوشی از طریق وای فای به اینترنت گوشی متصل شوید.

 

اتصال از طریق کابل USB

برای وصل کردن اینترنت گوشی به سیستم یا متصل کردن اینترنت وای فای یا اینترنت گوشی مراحل زیر را دنبال کنید . این روش برای سیستم های خانگی کاربرد بسیاری دارد زیرا در این صورت به احتمال زیاد سیسیتم شما دارای وای فای نیست.

  • ابتدا گوشی خود را با کابل گوشی Usb به کامپیوتر متصل کنید .
  • سپس ب تنظیمات گوشی خود بروید .
  • در بخش Wireless & Network (اتصالات و شبکه) به قسمت More (بیشتر) بروید.
  • حال گزینه Tethering & Portable Hotspot (اتصال با واسطه و نقطه اتصال تلفن همراه) را پیدا کنید .
  • گزینه Usb Tethering (اتصال usb) را فعال کنید.

 

حال در کامپیوتر خود به قسمت network adapter بروید و روی گزینه Remote NDIS based Internet sharing Device کلیک کنید و متصل شوید.

 

 

برای ادامه روی تأیید کلیک کنید برای تأیید اینکه اکنون گوشی شما به سیستم شما وصل شده است ، باید یک نماد اعلان ظاهر شود .

اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر از طریق بلوتوث

برای اتصال به ترتیب مراحل زیر را طی کنید.

  •  ابتدا بلوتوث لب تاپ خود را روشن کنید یا اگر از کامپیوتر رومیزی استفاده می کنید دانگل بلوتوث را به آن وصل کنید.
  • از منوی اصلی خود، به بخش Setting (تنظیمات) گوشی خود بروید.
  • وارد بخش Connection (اتصالات) شوید. در نسخه های قبلی اندروید به جای این گزینه، در بخش Wireless & Network  (اتصالات و شبکه) وارد more (بیشتر) شوید که در اندروید ۵ به بالا گزینه more حذف شده است.
  • سپس به قسمت Mobile Hotspot and Tethering (اینترنت و نقطه اتصال همراه) بروید. در نسخه های قبلی اندروید باید وارد بخش tethering & portable Hotspot (اتصال با واسطه و نقطه اتصال تلفن همراه) شوید.
  • سپس گزینه Bluetooth tethering (اشتراک گذاری اینترنت با بلوتوث) را فعال کنید تا آیکون کناری آن روشن شود.

به طور کلی برای فعال کردن اتصال بلوتوث در گوشی مسیر زیر را طی کنید.

 Settings > Connection (Network & internet) > Hotspot & tethering (tethering & portable wifi Hotspot)> activating Bluetooth tethering

 

دسترسی سریع برای فعال کردن اتصال بلوتوث

با جستجوی Bluetooth در بخش Setting و سپس انتخاب و فعال کردن Bluetooth tethering تنظیمات گوشی برای اتصال به اینترنت را انجام دهید.

تنظیمات کامپیوتر برای اشتراک گذاشتن اینترنت گوشی از طریق بلوتوث

پس از فعال کردن اتصال بلوتوث در تلفن همراه نوبت به انجام تنظیمات بلوتوث در کامپیوتر و اشتراک گذاری اینترنت می رسد.

به منظور تنظیمات در ویندوز ۱۰، ابتدا از منوی Start ، وارد بخش Setting شوید (برای راحتی Setting را جست و جو کنید). سپس به  بخش Device رفته و در ادامه روی Bluetooth کلیک نمایید.

Start> Setting> Device> Bluetooth

همانند تصویر زیر آیکون گوشی در بخش بلوتوث قابل نمایش است که با کلیک بر روی آن می توانید با آن جفت شوید.

 

با جستجوی Device and Printer در منوی Start، به کنترل پنل هدایت می شوید که در بخش Device، تلفنی که متصل کرده اید قابل نمایش است.

 

بعد از جفت شدن بلوتوث گوشی با کامپیوتر، با جستجوی Network Connection از منوی start به بخش کانکشن های شبکه هدایت می شوید که آیکون بلوتوث به آن اضافه شده که می توانید آنرا فعال یا غیر فعال کنید.

 

 

مریلا قاسم نژاد در ۱۹ - آبا - ۱۴۰۰

نوشته های همسو

  • No related posts found

پاسخ دادن