دانشنامه ناریا
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



این مطلب را بخوانید و سعی کنید که این اشتباهات را درطراحی وب سایت خود تکرار نکنید.

۱ – عدم انعطاف موتورهای جست وجوگر
برخی موتورهای جست وجو کارآیی لزم را ندارند و نه تنها کاربران قدیمی را دچار مشکل می کنند بلکه هر کاربر دیگری را نیز عصبانی خواهد کرد. بهتر است موتورهای جست وجویی که شما طراحی می کنید، بهترین پیشنهادات را در بالای لیست ش ارائه دهد.

۲ – طولانی بودن عرض صفحه
پیمایش عمودی بیشتر برای کاربران جاافتاده است و هم چنین برای حالت های استاندارد پنجره ی اینترنتی مثل (۸۰۰×۶۰۰) تعریف شده است. پس، از طراحی صفحاتی که کاربران را به پیمایش عرضی صفحه تان مجبور می کند، بپرهیزید.

۳- ثابت بودن اندازه ی فونت ها
در ۹۵ درصد موارد اگر فونت را درطراحی صفحه وب به صورت ثابت تعریف کرده باشید، کاربران عمومی آنها را به صورتی نازک خواهند دید. پس بهتر است امکان تغییر اندازه ی فونت برای کاربران را به وجود آورید.

۴- بلوک های متنی
دیواری از متن، مرگی برای تجربه ی پویاست. برای خواندن نیز بسیار خسته کننده خواهد بود. نوشتن برای کاربران اینترنتی متفاوت از نوشته هایی است که برای چاپ حاضر شده اند. برای جلب خواننده باید از ترفند های نوشتاری مانند:
– تیتر
– لیست های شماره دار
– لغات کلیدی رنگی
– پاراگراف های کوتاه
– هرم وارونه
و نوشتاری ساده استفاده کرد.

۵- در لینک به صفحات از جاوااسکریپت های ساده استفاده کنید
وجود جاوا اسکریپت در پیوندها (لینکها) راه استفاده از امکانات اینترنتی را برای کاربران، ساده میکند. این لینکها باید ابر متن (Hypertext) هایی باشند که ساده هستند و به راحتی صفحه جاری را با یک صفحه جدید جایگزین میکنند. کاربران باید خودشان تصمیم بگیرند از کدام لینکها استفاده کنند.

۶– FAQها
FAQها فقط به سئوالات ساده پاسخ میدهند. پس اگر سئوالاتی که کمی مشکل تر باشد از سوی کاربر مطرح شود و جوابش در این سئوالات نباشد، اطمینان کاربر به این صفحه وب کاهش میابد و به جستجویش صدمه خواهد زد.

۷ – جمع آوری آدرس های پست الکترونیکی بدون آنکه حقوق شخصی رعایت شود
کاربران اغلب به راحتی آدرس پست های الکترونیکی شان را به صفحات وب نمی دهند. فقط به آنها نگوئید عضو شدن مجانی است بلکه به آنها حقوقشان را یادآور شوید.

۸– URLهایی بیشتر از ۷۵ کاراکتر
طولانی بودن آدرس اینترنتی به گشت اینترنتی لطمه می زند و به سختی می توان چنین صفحه ی وبی را به دوستی معرفی کرد. اگر کاراکترهای آدرس زیاد باشد، کاربران نمی دانند که چگونه می توانند به آن دسترسی داشته باشند.

۹- فرستادن نامه ی الکترونیکی به مکان هایی ناخواسته
در برخی سایت ها ممکن است با زدن کلیدی به جای آن که به جایی که می خواهید بروید مجبور می شوید نامه ای را به کسی که نمی شناسید بفرستید. آدرسهای Mail to را بر روی نام افراد قرار ندهید. چراکه که کاربران بیشتر فکر میکنند که با کلیک بر روی نام افراد میتوانند بیوگرافی را بخوانند.
در پایان تاکید می شود که درطراحی صفحات وب باید خواست های کاربران را تامین کرد نه چیز دیگر .

شادی در ۱۲ - مرد - ۱۳۹۰

پاسخ دادن