دانشنامه ناریا
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



این روزها در میان مردم ایران بحث انتخابات بسیار داغ است. حواشی و اخبار زیادی در این رابطه وجود دارد و هر کاندید تبلیغات خود را آغاز کرده است. در این مطلب از تاریخ دقیق انتخابات برای شما صحبت می کنیم. میخواهیم ببینیم که دقیقا در چه تاریخی انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود؟ شرایط برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در دوران کرونا چگونه خواهد بود؟

تاریخ دقیق انتخابات ریاست جمهوری طبق جدول برنامه ریزی هایی که از سوی خبرگزاری ها منتشر شده است، ۲۸ خرداد ماه است. در این تاریخ اخذ رأی صورت می گیرد و مردم می توانند به پای صندوق های رأی بروند. اگر کار به مرحله ی دوم انتخابات بکشد، تاریخ آن مطابق با ۴/۴ خواهد بود. زمانی مرحله ی دوم برگزار می شود که هیچ یک از نامزد ها به شکل مطلق رأی اکثریت را نداشته باشند.

اسامی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

اسامی نامزد های منتخب ریاست جمهوری (تایید صلاحیت شدگان) شامل موارد زیر است:

سعید جلیلی

سید ابراهیم رئیسی

محسن رضائی میرقائد

علیرضا زاکانی

امیرحسین قاضی زاده هاشمی

محسن مهرعلیزاده

عبدالناصر همتی

تبلیغات صدا و سیما برای هر کاندید انتخاباتی

برنامه های تبلیغاتی صدا و سیما برای کاندیدها بر اساس قرعه کشی و طبق اعداد مربوط به هر نامزد به ترتیب پخش می شود. در ادامه هر یک را جداگانه اعلام میکنیم.

نخستین برنامه برای کاندید ریاست جمهوری، قاضی زاده بود که ۷ خرداد ماه پخش شد.

نوبت بعدی تبلیغات برای محسن رضایی در تاریخ ۹ خرداد ماه می باشد.

در تاریخ ۱۳ خرداد ماه برنامه ی تبلیغاتی علیرضا زاکانی در رسانه ی ملی پخش خواهد شد.

۱۱ خردا ماه سید ابراهیم رئیس الساداتی برنامه ی انتخاباتی خود را در رسانه ی ملی پخش خواهد کرد.

در تاریخ ۱۲ خرداد ماه مهرعلیزاده برنامه ی تبلیغاتی خود را به پخش می رساند.

۱۰ خرداد ماه از طریق تلویزیون ملی برنامه ی تبلیغاتی جلیلی پخش می شود.

معیارهای ریاست جمهوری

معیار ها و ویژگی های یک رئیس جمهور قابل می تواند لیست بلندی از ویژگی های اخلاقی و شخصیتی باشد، اما از مهم ترین ویژگی های یک رئیس جمهور موفق، می توان صداقت، تقوا، معتمد، عادل، امیدوار و …. را نام برد. اصولا یک رئیس جمهور باید نیاز مردم را بشناسد و در رفع آن کوشا  باشد.

سخن پایانی:

جدول زمانی بندی دقیقی از جزئیات انتخابات ۱۴۰۰ توسط خبرگزاری های اینترنتی و تلویزیونی اعلام شده است که تاریخ های هر رویداد انتخاباتی در آن درج شده است. تا اینجای کار کاندیدهای انتخاباتی به تبلیغات خود می پردازند و تا ۲۴ ساعت پیش از رای فرصت دارند که تبلیغات خود را انجام دهند.

امیدواریم که این مطلب جزئیات مفیدی در خصوص تاریخ های مربوط به انتخابات ۱۴۰۰ را برای شما ارائه داده باشد سایر مطالب سایت ناریا را دنبال کنید تا از جزئیات بیشتر مربوط به انتخابات ۱۴۰۰ مطلع شوید. با توجه به شرایط کرونایی، به مدت یک هفته ممنوعیت رفت و آمد در شهرها در نظر گرفته شده است که انتخابات ریاست جمهوری با پیک کرونایی تداخل نداشته باشد. همچنین اولین مناظره ی انتخاباتی بین نامزدهای ریاست جمهوری، در تاریخ ۱۶ یا ۱۸ خرداد ماه خواهد بود.

مریلا قاسم نژاد در ۱۳ - خرد - ۱۴۰۰

پاسخ دادن