دانشنامه ناریا
دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



سفر یکی از لذت بخش ترین تفریحات است. سفر باعث می شود هم روح و جسم ما استراحتی کنند و آرامشی کسب نمایند و هم انرژی و انگیزه ما برای ادامه فعالیت های روزمره چندین و چند برابر شود. یکی از لذت بخش ترین سفرها هم، مسافرت به خارج از کشور و بازدید از کشورهایی با فرهنگ ها و سنت های مختلف است. خصوصاً اگر قصد سفر به کشور ذوست و همسایه یعنی تریکه را داشته باشیم و زیباترین شهر ترکیه یعنی استانبول، مقصد سفر ما باشد.

استانبول به عنوان یک شهر توریستی دارای جاذبه های طبیعی و غیرطبیعی و مراکز خرید بسیاری است و بهتر است که حتما قبل از مسافرت، به بررسی این مکان ها بپردازیم تا بتوانیم بهترین آنها را گزینش نموده و در سفر خود به دیدن ان مکان ها برویم.

نوروز ۱۴۰۱ در راه است، اگر برای نوروز خود در فکر یک برنامه جذاب و به یادماندنی هستید، پیشنهاد ما به شما، سفر به استانبول است. زیرا در استانبول هم نوروز، همانند ایران جشن گرفته می شود و یک سفر به یادماندنی خواهید داشت. این نکته را هم در نظر داشته باشید، که اگر برای بار اول به ترکیه سفر می کنید، حتما از یک تور گردشگری مناسب استفاده نمایید، زیرا تورها برای مسافرت اول، بهترین راهنما هستند.

امروز تصمیم داریم تا یک راهنمای کامل برای سفر به استانبول در نوروز را خدمت شما عزیزان ارائه نماییم. با ما همراه باشید.

بهار ۱۴۰۱ بهترین فصل سفر به استانبول

 بهار استانبول به طور کلی از اواسط ماه آوریل آغاز می شود. هوا در طول روز گرم و در شب دلپذیر و خنک می شود، و بارش باران به ندرت اتفاق می افتد. می توانید دمای متوسط بالایی را بین ۱۸ درجه سانتیگراد (۶۵ درجه فارنهایت) تا ۲۷ درجه سانتیگراد (۸۱ درجه فارنهایت) در نظر داشته باشید. یکی دیگر از مزایای سفر به استانبول در طول بهار این است که می توانید بیداری شهر و طبیعت را شاهد باشید. این شهر با شکوفه های گل ها به طور کلی و لاله های معروف مخصوصا در پارک امیرگان استانبول به طور خاص رنگارنگ تر می شود.

بهترین زمان سفر در نوروز ۱۴۰۱

بهترین زمان سفر با تور استانبول در ۱۴۰۱ از بیستو هفتم اسفند ماه تا چهارم فروردین است. این تایم پرطرفدارترین زمان برای سفر به استانبول است. در این زمان میتوانید از بهترین هتل‌ها، امکانات و هوای بسیار مطبوع  استانبول لذت ببرید. گاه مسافران در نظر دارند که تور استانبول از ۲۸ ام اسفند تا ۲ فروردین تهیه نمایند. این تور به علت تقاضای بیشتر کمی گرانتر عرضه میشود. برای گزینه های مرقون به صرفه تر و تور ارزان استانبول ۱۴۰۱ میتوانید یک سرچ ساده انجام دهید و بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

بهترین زمان برای خرید و رزرو تور استانبول نوروز ۱۴۰۱

جهت مرقون به صرفه بودن هزینه های سفر به استانبول در نوروز ۱۴۰۱ و کنترل هزینه ها بهتر است که دو سه ماه قبل از تاریخ سفر بلیط رفت و برگشت به استانبول را خریداری کنید. پس بهترین زمان خرید تور استانبول عید ۱۴۰۱ نیمه دوم بهمن ماه است. قیمت تور استانبول نوروز ۱۴۰۱ را میتوانید در سایت چک کنید. البته احتمال خرید تور لحظه آخری استانبول نیز با تخفیفات خوب وجود دارد.و گزینه ی ناممکنی نیست. اما این موضوع دارای ریسک بالایی است. و باید از قبل آمادگی سفر ناگهانی را داشته باشید و هر لحظه منتظر باشید. بهتر است از گزینه تور نوروز لحظه آخری ۱۴۰۱ صرف نظر کرده و برای تور نوروز ۱۴۰۱ بدون ریسک و از قبل رزرو نمایید.

با انتخاب تور استانبول نوروز ۱۴۰۱ تاریخ ۹ فروردین هم از شلوغی های سفر کاسته میشود و هم هزینه تور استانبول ۱۴۰۱ نسبت به روز اول عید کمتر خواهد بود.

اقامت در هتل تور استانبول نوروز ۱۴۰۱

شایان ذکر است که هرقدر هتلی که برای اقامت انتخاب میکنید به مرکز شهر نزدیکتر باشد هزینه هتل و هزینه اقامتتان بیشتر خواهد بود. این امر بلعکس نیز صادق است. هرقدر هتل دورتر از مرکز شهر باشد مثلا در حومه شهر باشد هزینه اقامت پایین تری پرداخت خواهید کرد. البته باید این موضوع را هم در نظر گرفت که شما در مرکز شهر هزینه رفت و آمد خاصی پرداخت نمیکنید. گاهی اگر اقامتگاه حومه شهر انتخاب کنید به خاطر هزینه های رفت و برگشت همان قیمت هتل های داخل شهر باشد. در این صورت وقت شما را میگیرد. و مرقون به صرفه تر هم نبوده است. در مرکز استانبول هتل‌های ۳ ستاره ای وجود دارند که از نظر هزینه، قیمت مناسبی دارند. هتل های ۴ ستاره نیز علاوه بر اینکه هزینه مناسب تر از هتلهای ۵ ستاره دارند، کیفیت آنها نیز قابل بحث است. هتل های ۵ ستاره هم که از لحاظ کیفیتی در آنجا بهترین گزینه ها وجود دارد. به صرفه ترین محل اقامت در تورهای نوروزی استانبول برای خانواده ای که بیش از ۴ نفر هستند سوئیت آپارتمان است.

جشنواره نوروزی استانبول

استانبول به عنوان پایتخت گردشگری ترکیه، همه ساله میزبان گردشگران نوروزی بسیاری از کشورمان است. به همین دلیل با آغاز فصل بهار و در ایام نورزو، فستیوال‌ها و جشنواره‌های نوروزی بسیاری در استانبول برگزار می‌شود که از می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فستیوال کتاب فروشان استانبول

فستیوال بیبلیوپول هر ساله در فصل بهار و در ماه مارس، ۴۰ کتاب فروش از سراسر استانبول در ایستگاه مترو حیدرپاشا دور هم جمع میشوند و در فضایی صمیمی کتاب‌های خود را در معرض دید بازدیدکنندگاه قرار می‌دهند.

فستیوال بین‌المللی رقص

بعد از ایام تعطیلات و از ۲۸ مارچ تا ۲ آپریل در استانبول برگزار شده و در این جشن شرکت‌کنندگانی از سراسر دنیا برای یادگیری رقص به این شهر سفر خواهند کرد.

نمایشگاه بین المللی کتاب CNR

همه ساله در منطقه یشیل‌کوی استانبول برگزار شده و ۳۵۰ ناشر از ۲۰ کشور دنیا کتاب‌های خود را برای فروش به این نمایشگاه می‌آورند.

فستیوال گل‌های لاله

گل لاله برای مردم ترکیه بسیار حائز اهمیت بوده و جزئی از فرهنگ این کشور به حساب می‌آید. با فرا رسیدن فصل بهار، فستیوال گل لاله در مشهور ترین پارک‌های استانبول برگزار می‌شود. در فستیوال لاله‌‌های استانبول، میلیاردها گل لاله از ۱۲۰ نوع مختلف وجود داشته و بازدید از آن رایگان می باشد. در خلال جشنواره گل های لاله استانبول فعالیت‌های فرهنگ و هنری بسیاری از جمله مسابقه عکاسی از گل های لاله برگزار و به برنده‌های این مسابقات جایزه اهدا می شود.

خرید از استانبول در فصل بهار

سعی کنید روزهای ابتدایی فروردین ماه را برای خرید از فروشگاه‌های استانبول انتاب نکنید. زیرا در این زمان فروشگاه‌ها، اجناس و پوشاک مناسب فصل خود را عرضه کرده و آن‌ها را با قیمت‌های بالایی به فروش می‌رسانند. همچنین باید در نظر بگیرید که قیمت اجناس در عید امسال نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری خواهد داشت. اما اگر خوب بگردید می‌توانید اجناسی با قیمت پایین هم پیدا کنید.

مریلا قاسم نژاد در ۲ - دی - ۱۴۰۰

نوشته های همسو

  • No related posts found

پاسخ دادن