دانشنامه ناریا
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



راهکارهایی ساده برای تقویت پیاز مو..!

در فصول گرم سال موها بیش از هر زمان دیگر چرب خواهد شد و عرق کردن پوست سر مانع از برقراری ارتباط خوبی بین خونرسانی و تغذیه مناسب می شود ، بنابراین راه حل حمام کردن هر روزه نیست ، بلکه استفاده از یک مخلوط جهت تقویت پیاز مو می باشد. شما تنها با حمام کردن چربی ها را از بین خواهید برد ، اما زمانی که از زرده تخم مرغ به همراه روغن بادام به مرطوب کردن موهای خود بپردازید و پس از یک ساعت آن را بشویید ، قطعا با تغییراتی در حالت موها مواجه خواهید شد.

 

تقویت پیاز مو ، یکی از مهم ترین کارهایی است که باعث داشتن موهایی ضخیم و زیبا خواهد بود. شما باید تمام تلاش خود را برای تقویت پیاز مو به کار ببندید ، اما تنها شستشو با شامپوهای متنوع و استفاده از روش هایی همچون لوسیون ها و . . . برای تقویت پیاز مو کافی نیست. پیاز مو باید در برقراری جریان خون و رساندن خون و اکسیژن غذای ضروری برای رشد مو با توان زیادی به کار بپردازد و شما نیز در این رابطه نقش یک تسهیل کننده را ایفا خواهید کرد.

مو یکی از شاخص‌های مهم در زیبایی ظاهری محسوب می‌شود. سفید‌شدن و ریزش مو از مشکلات عمدۀ ما در‌مورد موها به شمار می‌رود. عوامل زیادی در ریزش و بیمار‌شدن موها تأثیر دارند. استرس یکی از عوامل مهم در ریزش موهای سر است. افرادی که دچار ریزش مو هستند باید تا حد امکان از استرس دوری کنند. عامل مهم در تقویت پیاز موی سر، در درجۀ اول تغذیۀ سالم و سپس جریان گردش خون در پوست سر است.

روش‌هایی برای تقویت پیاز مو

ماساژ کف سر برای تقویت پیاز مو

ماساژ دادن کف سر باعث افزایش جریان گردش خون می‌شود .ماساژ پوست سر در جریان گردش خون بسیار تأثیرگذار است. برای تقویت پیاز مو باید کف سر را با روغن‌های بادام، زیتون، کرچَک و نارگیل ماساژ داد؛ برای‌مثال کف سر را توسط خمیر تخم شنبلیله می‌توانید ماساژ دهید. تخم شنبلیله علاوه بر اینکه سبب قطع ریزش مو می‌شود، محرک رویش مو نیز است.

گیاهان دارویی مورد استفاده برای تقویت پیاز مو

استفاده از گیاهان دارویی در تقویت پیاز مو بسیار اثربخش است. یکی از این گیاهان، گیاه گزنه است. گیاه گزنه برای رفع ریزش مو کاربرد دارد و محرک رویش موست. برای جلوگیری از ریزش مو، ما ماساژ موضعی کف سر با گِل سرشور و حنا را پیشنهاد می‌کنیم. این گیاهان باعث افزایش خون‌رسانی به فولیکول مو و محکم‌شدن ریشۀ مو می‌شوند.

داشتن موی سالم و شاداب با مواظبت از موها

سیر از‌جمله گیاهانی است که برای سلامتی بسیار مهم است. ماساژ کف سر با سیر سبب افزایش خون‌رسانی به فولیکول مو و رفع چربی کف سر می‌شود. از آب سیر یا روغن سیر به‌عنوان درمان موضعی به شکل مرهم استفاده کنید تا قدرت سیر را در درمان ریزش مو و پر‌کردن مجدد مو مشاهده کنید.

تقویت پیاز مو با آرد نخود

ترکیب آرد نخود خام همراه ترکیباتی مثل سدر، گزنه، بابونه، رزماری، حنا و یک عدد تخم‌مرغ، رفع ریزش، محکم‌شدن ریشه، درخشندگی و لطافت مو را به همراه خواهد داشت. بهتر است بدانید این خمیر گیاهی، گردش خون را نیز بهبود می‌بخشد.

تخم کتان برای تقویت پیاز مو

تخم کتان منبعی غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ می باشد. تخم کتان برای درمان مشکلات مو از جمله موهای نازک و شکننده، بسیار موثر هستند. تمام کاری که باید انجام دهید این است که سه قاشق تخم کتان را در آب به مدت پنچ روز خیس کنید و سپس محلول بدست آمده را مستقیما با استفاده از پنبه بر روی پوست سر خود بمالید. بگذارید این محلول به مدت ۱۰ دقیقه بر روی سرتان بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید.

تقویت پیاز مو با پرتقال

پرتقال حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که باعث افزایش رشد مو می شود. پرتقال به افزایش حجم مو کمک می کند و همچنین موی سر شما را تقویت می کند. آب پرتقال و روغن زیتون را با مقدار مساوی با هم مخلوط کنید. این مخلوط را پیش از استفاده کمی گرم کرده و سپس بر روی مو های خود بمالید. آن را به مدت ۳۰ دقیقه بر روی سر نگه داشته و سپس بشویید.

استفاده از روغن گیاهی برای تقویت پیاز مو

روغن‌های گیاهی برای تقویت پیاز مو بسیار مفید هستند. توصیه می‌کنیم هر چند روز یکبار موها را با روغن‌های گیاهی مثل روغن زیتون، بادام، آووکادو یا آفتابگردان ماساژ داده و شانه کنید. بهتر است این روغن‌ها برای تأثیرگذاری بیشتر نیم‌ساعت روی موی سر بمانند و بعد شسته شوند. روغن‌های گیاهی مو را نرم، براق و شاداب می‌کند.

ماسک آلوئه ورا برای داشتن موهایی شاداب

تهیۀ ماسک آلوئه‌ورا روشی ساده برای تقویت پیاز مو است. مواد استفاده‌شده برای تهیه این ماسک، برگ آلوئه‌ورا، پیاز و روغن نارگیل است. محلول ساخته‌شده در ویدئو غنی از مواد مغذی و لازم برای تقویت و رشد ریشه مو است. ماساژ موها با این محلول کمک زیادی در رفع ریزش مو خواهد داشت. آلوئه‌ورا گیاهی است که هم برای پوست و هم برای مو بسیار مفید است. ماساژ کف سر با ژل آلوئه‌ورا یا نوشیدن شربت آلوئه‌ورا به‌صورت ناشتا سبب تقویت ریشۀ مو می‌شود. استفاده از پیاز در این ماسک نیز قابل‌توجه است. پیاز برای جلوگیری از سفیدی و ریزش مو ضروری است.

استفاده از روغن نارگیل برای تقویت پیاز مو

یک مادۀ مهم در تقویت پیاز موی سر، روغن نارگیل است. اگر روغن نارگیل را بر پوست سر بمالید و ماساژ دهید، پیاز موها را تقویت کرده و باعث رشد آن‌ها می‌شود.

روغن نارگیل ، روغن بادام ، حتی فندق نیز خاصیت بی نظیری برای تقویت پیاز مو دارد. شما می توانید روغن زیتون را به همراه فندق به خوبی مخلوط نمایید تا در نهایت همانند یک مواد غلیظ مشاهده شود. سپس آن را بر روی موهای خود بزنید. زیباتر شدن و درخشنده تر شدن در کنار تقویت پیاز مو از مزایای این مخلوط جادویی می باشد. آب گیاه شاهی و حتی آب گیاه مریک گلی از دیگر گیاهان مفید برای تقویت موهای سر شما محسوب می شوند. مصرف غذاهای ویتامین دار و همچنین سبوس از مهم ترین ترکیبات غذایی برای تقویت موها بشمار می روند.

توصیه های غذایی برای تقویت پیاز مو

  • با مصرف مقادیر کافی از انواع گوشت های سفید و قرمز ، ماهی ، حبوبات ، سبزیجات و لبنیات پروتئین مورد نیاز سلامت مو را تامین کنید .
  • با مصرف تخم مرغ ، قزل آلا ، آواکادو و گوشت ، ویتامین B ضروری برای رشد موها را تامین کنید .
  • زیبایی و درخشندگی موها را با مصرف ویتامین C و ویتامین A تامین کرده و از نازک و کدر شدن موها جلوگیری کنید .
  • تقویت و بازسازی سلول های مو با مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در گردو ، تخم کتان و قزل آلا به خوبی تامین خواهد شد .
  • شکنندگی و کدر شدن موهای خود را با مصرف مقادیر کافی از آب در طول روز تامین کنید .
  • جهت رشد سریع تر موها ، به جای قهوه ، چای و آبمیوهای صنعتی ، آب فراوان بنوشید .
  • نرمی و لطافت موها را با استفاده ی بی رویه از شامپوها از بین نبرید .
  • موهای خیس را هرگز برس نکنید ، با این کار به ساقه و ریشه ی موها آسیب جدی وارد می کنید .
  • رنگ کردن موها را بافاصله چند ماهه انجام دهید ، زیرا رنگ های شیمیایی آسیب بسیاری را به موها وارد می کنند .

نکات کاربردی برای تقویت پیاز مو

  • از برس های ساخته شده از الیاف طبیعی استفاده کنید ، این برس های چربی پوست سر را به ساقه و نوک مو انتقال می دهند و سبب درخشندگی و سالم ماندن موها می شوند . برس های فلزی و پلاستیکی چنین قابلیتی را ندارند .
  • از خرید محصولاتی آرایشی و بهداشتی که حاوی سیلیکون ، سولفات و الکل هستند خودداری کنید ، این مواد موجب خشکی و آسیب زیادی به موها می شوند .
  • ریزش روزانه ۵۰ عدد مو طبیعی است. این تعداد مو در یک فرد طبیعی جایگزین می‌شود.
  • مهم‌ترین عامل در بهداشت مو، رعایت نظافت مو و پوست سر است.
  • در مورد ریزش مو مانند دیگر بیماری‌ها پیشگیری بر درمان مقدم است.
  • موهای خود را روزانه چند دقیقه شانه کنید. شانه‌کردن موها موجب تسریع گردش خون زیر پوست سر می‌شود. بسیاری از ذرات غبار و دیگر آلوده‌کننده‌ها با برس‌کردن از بین می‌روند.
  • تغذیۀ مو به وسیله مویرگ‌های اطراف آن صورت می‌گیرد. مصرف شیر، پیاز، سبزیجات تازه، جگر، ماهی، سبوسِ برنج می‌تواند مواد مورد نیاز موهای سر را تغذیه کنند و به تقویت پیاز موی سر کمک کنند.
  • قبل از استفاده از شامپو، ابتدا آن را رقیق کنید و سپس موها را شست‌و‌شو دهید.
  • شکستن مو از نوک که به آن موخوره هم می‌گوییم، دلایل زیادی دارد؛ مثل استفاده از مواد شیمیایی، رنگ، اتوی داغ، سوزاندن و … که باعث شکستن موها می‌شود.

شادی در ۲۵ - مهر - ۱۳۹۷

پاسخ دادن