دانشنامه ناریا
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



BitLocker ابزاری است که به کمک آن می‌توان داده‌های خود را در برابر تهدیدهایی مانند حمله هکرها، سرقت و یا گم شدن محافظت نمود. یکی از بهبودهای امنیتی ویندوز ۷ که تنها در ویرایش‌های Ultimate و Enterprise وجود دارد،

ویژگیBitlocker است که توسط رمزنگاری کل درایوهایی که ویندوز و اطلاعات شما روی آن‌ها قرار دارد، تمامی اسناد و رمزهای عبور را امن‌تر می‌کند. فقط کافی است یک‌بار ویژگی BitLocker را فعال نمایید، بعد از آن تمامی اطلاعاتی که روی آن درایو ذخیره می‌کنید به صورت خودکار رمز می‌شوند.

رمزنگاری
رمزنگاری راهی است که بوسیله دستکاری کردن محتوی یک فایل یا یک پیغام برای بالا بردن امنیت آن فایل یا پیغام استفاده می‌شود، در نتیجه آن فایل‌ها و پیغام‌ها تنها توسط افرادی که مجوز کلید رمزنگاری را دارند و می‌توانند با آن کلید فایل را از حالت رمز در بیاورند، قابل دسترسی هستند.

به عنوان مثال، اگر شما از وب سایتی وسیله‌ای را خریداری نمایید، تمامی اطلاعاتی که در تراکنش با آن سایت وارد کرده‌اید از قبیل آدرس، شماره تلفن و شماره کارت اعتباری رمز می‌شوند تا به امن بودن این اطلاعات کمک نمایند.

EFS
EFS یکی از ویژگی های ویندوز است که شما می‌توانید از آن برای ذخیره اطلاعات به صورت رمز شده روی هارد دیسک خود استفاده نمایید. رمزگذاری قویترین حفاظتی است که ویندوز برای امن نگه داشتن اطلاعات شما فراهم می‌نماید.

شادی در ۶ - دی - ۱۳۹۲

پاسخ دادن