دانشنامه ناریا
چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



در ابتدای هر پروژه دانش آموزی و یا دانشجوی و یا حتی در سطوح بالاتر یعنی پایان نامه های دانشجویی در مقاطع لیسانی، فوق لیسانس و دکتری، جمله بسیار زیبا و آرامش بخش “بسم الله الرحمن الرحیم” خودنمایی می کند. اما این جمله مبارک با فونت ها و سمبل های بسیار زیبایی در ورد نوشته می ود که هر یک زیبایی و جذابیت خاص خود را دارد. امروز یک مجموعه بسیار زیبا از انواع فونت ها را برای تایپ “بسم الله الرحمن الرحیم” برای شما عزیزان آماده نموده ایم و یک مجموعه عکس بی نظیر از “بسم الله الرحمن الرحیم” هم به شما عزیزان ارائه خواهیم نمود.

دانلود مجموعه فونت برای “بسم الله الرحمن الرحیم”

علاوه بر استفاده از تصاویر آماده میتوانید از فونت های سمبلیک نیز استفاده کنید که برای این کار طراحی شده اند.

با استفاده از این فونت ها، با زدن هر حرف از کیبورد، یک طرح زیبا از بسم الله الرحمن الرحیم نوشته میشود. این فونت ها در لیست فونت های ویندوز با S 110 نامگذاری شده اند.

این مجموعه کامل شامل ۹ فونت زیبا و خاص است، شما حتی با دانلود تنها یکی از این فونت ها و نصب آم کی توانید به دنیایی از “بسم الله الرحمن الرحیم” های زیبا و خاص با کیفیت بالا دست پیدا کنید. بدین ترتیب که هر فونتی را نصب نمودید، هر یک از دکمه های صفح کلید را بفشارید یک “بسم الله الرحمن الرحیم” با شبکی خاص به شما نمایش داده می شود.

این “بسم الله الرحمن الرحیم” مناسب ترین انتخاب ها برای پایان نامه و پروژه های کلاسی و پایان ترمی شما هستند و ان شاالله خداوند در سایه “بسم الله الرحمن الرحیم” پشتیبان و محافظ شما باشد. عکسی که در زیر می بینید تنها نمونه ای از دریای بیکران این فونت ها است.

مشخصات فونت ها :
● تعداد: ۹ فونت
● فرمت: TTF
● زبان: فارسی
● قابل استفاده در: نرم افزارهای ویرایش متن (مثل ورد) و نرم افزارهای گرافیکی

برای استفاده از این فونت ها، کافیست تا آنها را در پوشه Fonts (در کنترل پنل) کپی کنید. سپس نرم افزار مورد نظر خود را اجرا کنید و در هنگام تایپ یا کپی متن، فونت دلخواه را از لیست فونت ها انتخاب نمایید.

دانلود مجموعه فونت های “بسم الله الرحمن الرحیم”

توضیح ذکر بسم الله الرحمن الرحیم

بسم الله الرحمن الرحیم مشهور به بَسمَلَه یا تَسمِیه به معنای خواندن نام خدا و ذکر «الله» است. این عبارت ۱۱۴ بار در قرآن تکرار شده است. در ابتدای هر یک از سوره‌های قرآن به استثنای سوره برائت و افزون بر آغاز در آیه ۲۶ سوره نمل نیز ذکر شده است. در فضیلت و منزلت بسمله روایات زیادی است و آغاز کردن کارها با آن مورد تأکید است. در اینکه بسمله بخشی از سوره‌ های قرآن است، اختلاف است. این اختلاف بر قرائت آن در نماز نیز اثرگذار است. بسمله در ادبیات و هنر اسلامی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

الله

لفظ جلاله و مستجمع نام های الهی در قرآن. مقدسی درباره ریشه لفظ جلاله پنج قول ذکر کرده است. در تفسیر پرتویی از قرآن به ایجاز اینگونه گفته : فعل اله به معنای عبد، تحیر، تضرع، سکن آمده. اله نام معبود است چه حق و چه باطل. الله با حذف همزه و اضافه الف و لام نام همان معبود به حق است و الله نام جامع صفات خداوندی است. این نام مشتقات فراوان در زبانهای مختلف سامی است و ریشه آن به ادیان کهن بازمی‌گردد. سابقه پرستش الله در میان اقوام سامی بسیار بوده و این نام برای آنان به ویژه در دو سه قرن پیش از اسلام در عربستان شناخته شده بود و حتی نام برخی اشخاص عبدالله بوده است. عرب علاوه بر خدایان متعدد، به وجود خدایی مقتدر در آسمانها که خالق است عقیده داشتند. بابلیان او را «ال» میخواندند. نَبطیان به نام «هلا» می‌شناختند. هرودت می‌گوید نبطیان خدایی را به نام «آلیلاه» می‌پرستیده‌اند. این واژه در زبان آرامی به صورت Eloi و در زبان اکدی نیز به صورت Allatu به معنای الهه قدیم عرب آمده است. قُرطُبی برگرفتن اسم لات از لفظ الله را از برخی مفسران نقل می‌کند.

رحمان و رحیم

این دو نام بارها در کنار یکدیگر آمده‌اند. دو نام مشتق از ریشه رحم، به معنای مهر و عطوفت در فارسی. هر دو از ریشه‌ای واحد اخذ شده‌اند.

اهمیت شروع هر کاری با بسم الله

امیر مؤمنان (علیه السلام) فرمود:
ان رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) حدثنی عن الله – عزوجل – انه قال: کل امر ذی بال لم یذکر فیه بسم الله الرحمن الرحیم فهو ابتر (و در بعضی از روایات) لم یبدء فیه؛

رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) به من خبر داد از خداوند – عزوجل – که فرموده است: هر کار مهم و ارزنده ای که در آن بسم الله الرحمن الرحیم ذکر نشود، یا به نام خدا آغاز نگردد ناقص و ناپایدار خواهد بود(بحار الانوار ج ۹۲، ص ۲۴۲)

پایداری هر امری به وابستگی به حضرت حق متعال و پایندگی اوست. آنچه که از خدا بریده است و به فنا و ناپایداری سپرده شده و هر عملی و هر مقدار که به خداوند پیوسته است به همان اندازه پایدار و سودمند است.

شروع قرآن کریم و آغاز کردن با جمله شریفه: بسم الله الرحمن الرحیم خود دستور عملی است که انسان ها بدانند هر عملی که با نام خداوند متعال شروع شود گران قدر و پایدار بوده، بی فرجام و ناپایدار نخواهد ماند.توسل و ارتباط با نام پاک حضرت حق آن هم با لفظ الله که اشاره به ذات شریف بی انتهای او و در دو صفت رحمانیت که منشأء همه الطاف و مرحمت هاست، وظیفه عبودیت و استعانت بندگان است.

دستور خداوند است که بنده هر کارش را با بسم الله الرحمن الرحیم شروع کند؛ همان گونه که روش پیامبران نیز چنین بوده است و خداوند خود به رسول گرامی اش دستور می دهد که: اقرا باسم ربک (علق آیه ۱٫)؛ بخوان به نام پروردگارت.

و نوح (علیه السلام) سوار شدن همراهان به کشتی فرمود: بر کشتی سوار شوید بسم الله مجریها و مرساها به نام خداوند مجری و توقف گاه کشتی متبرک است و این، روش همه پیامبران است. سلیمان (علیه السلام) در نامه خود به بلقیس نوشت: انه من سلیمان و انه بسم الله الرحمن الرحیم (  نمل، آیه ۳۰).

این چنین اهمیت دادن به بسم الله الرحمن الرحیم در آغاز هر کار موجب می گردد که شروع قرآن کریم به بسم الله باشد که او سزاوارتر از هر کاری به بسم الله است. آیات شریفه قرآنی، اصیل ترین مایه های هدایت انسانی و تأمین سعادت جاودانه آن است. پس برای آغاز با بسم الله الرحمن الرحیم از هر عملی شایسته تر و از هر امر مهمی پراهمیت تر است.

قرآن کریم خود بزرگترین عمل کننده به مضامین خود است و چنین است که ابتدای هر سوره شریفه با این آیه شریفه آغاز می گردد.

مجموعه عکس های “بسم الله الرحمن الرحیم”

 

مریلا قاسم نژاد در ۹ - آبا - ۱۴۰۰

پاسخ دادن