دانشنامه ناریا
پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



سفر و مسافرت را می توانیم جزیی زیبا و جذاب از زندگی بدانیم. با سفر می تونیم روحیه و انرژی ای چندین برابر دریافت کنیم و بعد از بازگشت از سفر با یک انرژی مضاعف، زندگی روزمره را دوباره از سر بگیریم.

اما برای انجام یک سفر دلچسب، نیاز به وسایل و تجهیزاتی داریم که بدون آنها ممکنه یک سفر شیرین، تبدیل به تجربه ای ناراحت کننده شود. یکی از این تجربه های تلخ برای خود من اتفاق افتاده است. تصور کنید برای یک سفر ده روزه برای طبیعت گردی در مناطق جنوبی کشور، عازم فروزگاه شدم. در مرحله اول به دلیل اینکه تصادفی در مسیر روی داده بود و ترافیک زیادی ایجاد شده بود، دیر به فروزگاه رسیدم و هواپیما را از دست دادم و به محض رسیدن به فروگاه بند کیفم پاره شد! حالا حتی فکرش هم ناراحتم میکنه …

اما برای انجام یک سفر خوب و لذت بخش به چه وسایلی نیاز داریم؟ این نکته ایه که امروز می خوایم در موردش حسابی صحبت کنیم.

پس اگر اهل سفر کردن هستید با ما همراه باشید.

وسایل مورد نیاز سفر

هنگامی که سفری برایتان پیش می آید، دوستانه، کاری، خانوادگی و … ، ابتدا یک چک لیست از وسایل مورد نیاز، تهیه کنید تا بتوانید تمام موارد ضروری را یادداشت کنید و هنگام سفر به دلیل عجله و استرس، چیزی را فراموش نکنید.

کفش خوب از مهمترین وسایل مورد نیاز سفر

بسیاری از ما قدم زدن را دوست داریم، مخصوصا وقتی در مسافرت و یک جای خوش آب و هوا هستیم این حس علاقه به پیاده روی افزایش پیدا می کند. بنابراین تمرکز بر تهیه یک کفش خوب و راحت برای استفاده در سفر بسیار مهم است. استفاده از یک کفی و جوراب مناسب نیز در کنار استفاده از کفش خوب توصیه می شود. برای مکان های راحت تر، مانند سواحل نیز استفاده از دمپایی را به شما پیشنهاد می کنیم. در صورتی که سفر شما با وسیله شخصی انجام نمی شود و برای سفر خود گزینه خرید بلیط هواپیما یا قطار را در نظر گرفته اید به یاد داشته باشید که اهمیت همراه داشتن کفش خوب دوچندان می شود. چرا که احتمالا مجبور هستید بیشتر از پای خود برای قدم زدن استفاده کنید.

انتخاب لباس های مناسب در سفر

اولین و مهمترین گزینه و به نوعی وسایل مورد نیاز سفر ” لباس ‌ها ” می باشند ، در ابتدا دقت داشته باشید که لباس‌ های مورد نیاز در سفر را بهتره که براساس فصل سفرتان و مقصدی که انتخاب می کنید بچینید؛ برای مثال وقتی قصد دارید به نیم‌ کره ‌جنوبی بروید، باید لباس ‌های مناسب فصل را متضاد با آب و هوای ایران در چمدانتان بگذارید چرا که ارتفاعات البرز و زاگرس یا شهرهای غربی و شمال غربی کشور  یا سفرهای خارجی به مقصد مسکو و کشورهای سردسیر همیشه دمای هوای پایینی نسبت به دیگر مقاصد دارند؛ بنابراین قبل از سفر برای اطمینان، آب‌ و هوای مقصد مورد نظرتان را می توانید از طریق سایت accuweather.com چک کنید و با خیال راحت این کار را انجام دهید تا بعدا شوکه نشوید و اینکه برای سفرهای سرد بعضی‌ از افراد با خود کلاه ‌های طوفان که فقط جای چشم و بینی دارد و بادگیر هستند در اصطلاح می برند و همچنین جوراب پشمی، دستکش و کلاه گرم از ملزومات سفر بهمقاصد سرد است و همچنین دقت داشته باشید که در سفر بهتر است شلواری با جیب ‌های بزرگ به تن کنید که بعضی از وسایل سبک مثل گوشی یا پول را در آن براحتی قرار بگیرد.

در فصل تابستان هم همینطور لباس های نخی و خنک به همراه لباس کنار ساحل ، کلاه های آفتاب گیر و … همراه ببرید و در کل لباس هایی را انتخاب کنید که به راحتی قابل شست ‌و شو و خشک ‌شدن باشند و مهمتر اینکه خیلی زیاد سخت ‌گیر نباشیم، برای سفر یک هفته‌ ای به غیر از لباسی که تنتان می کنید، یکی دو دست لباس رو و چند دست لباس زیر کفایت می کند و موضوع مهم بعدی برای اینکه بعدا درگیر ست کردن لباس ها نشوید، بهتر است همان اول رنگ‌ ها را هوشمندانه کنار هم بگذارید؛ بعضی وقت ها امکان دارد یک کمد لباس را با خودتان حمل کنید، اما باز هم نتوانید در سفر خوب ازشان استفاده کنید ؛ چه تابستان و چه زمستان! بردن کفش ورزشی یا پیاده ‌روی جزو الزامات سفر است و بهتر است کفش‌ های مجلسی و خشک کمتر برده شود و نیز برای فصل زمستان و مناطق خیلی سرد یک بوت اضافه هم از وسایل مورد نیاز سفر محسوب می شود.

انتخاب چمدان یا کوله متناسب با سفر

افراد به سبک‌های مختلفی سفر می‌کنند. بعضی‌ از مسافران ترجیح می‌دهند در هتل اقامت کنند، بعضی‌ها در اقامتگاه و عده‌ای دیگر اقامت در طبیعت و کمپینگ را انتخاب می‌کنند. برای هرکدام از این سفرها باید بار مناسب با سفر انتخاب کرد. درصورتی‌که  به سفر طبیعت‌گردی یا کمپینگ می‌روید باید کوله‌ای متناسب با وزن خودتان و وسایلتان به همراه داشته باشید. در صورت سفر به‌صورت خانوادگی به هتل و یا سفر شهری نیز چمدان بهترین انتخاب است. اما تنها وسایل حمل بارهای شما کوله یا چمدان نیستند. در لیست وسایل سفر برای بارها موارد زیر را به همراه داشته باشید:

  • کوله/ چمدان یا کیف‌های چرخ‌دار
  • کوله سبک یک‌روزه؛ برای سفر در طبیعت و یا حتی سفرهای شهری
  • کیف مدارک؛ در سفرهای خارجی نگه‌داری از پاسپورت و پول نقد مسئله مهمی است. در لیست وسایل سفر خارجی کیف پاسپورتی از وسایل مهم است.
  • قفل و کلید برای چمدان یا در کمد در هاستل‌ها

داروها به همراه جعبه کمک های اولیه

موارد مهم در این گزینه تعدادی مسکن، پد بهداشتی، چسب زخم، پماد ضد نیش حشرات، صابون، مسواک، حوله فشرده مسافرتی، یک بسته دستمال کاغذی ، خمیر دندان، دئودورانت یا اسپری ، کرم ضد افتاب و مرطوب کننده و … هستند که به ‌جز این ها، در سفر به طبیعت جعبه کمک ‌های اولیه، کیسه زباله ، قرص ضد اسهال ، ضد تهوع و صابون و کرم هم موارد مهمی است در ضمن شما اگر با خودروی شخصی راهی سفر می شوید می ‌توانید یک کیف دستی کوچک را پر از این وسایل کنید و در ادامه موضوع بعدی این است که با کمی جست ‌و جو این امکان را دارید که یک کیف کامل از تجهیزات کمک ‌های اولیه قبل سفرتان بچینید و و همچنین برخی از لوازم ضروری جعبه‌ کمک ‌های اولیه شامل : الکل سفید – پنبه – گاز استریل – محلول بتادین و سرم فیزیولوژی – محلول آمونیاک – پماد جنتامایسین و تترا سایکلین – قیچی و پنس – چسب زخم – قرص آسپرین و قرص ‌های مسکن و ضد تهوع و … می باشد.

چادر مسافرتی از وسایل سفر برای شب مانی

افرادی که مسافرت های جاده ای می روند، در لیست وسایل مورد نیاز سفر به چادر مسافرتی نیاز دارند. در برابر خرید بهترین چادر مسافرتی مقاومت نکنید. چون بدون شک از لوازم ضروری سفر است! کمترین مزیت داشتن چادر مسافرتی برداشتن محدودیت استراحت در طول سفر است. اگر در طول روز خواستید چند ساعتی را استراحت کنید، به راحتی چادر مسافرتی خود را برپا کنید. در ادامه با توان و قوای بهتری سفر خود را ادامه دهید. چادرهای مسافرتی به گونه ای ساخته می شوند که برای انواع سفر به طبیعت کارایی داشته باشند.

در هنگام خرید چادر مسافرتی به این نکات توجه فرمایید:

  • فضای چادرهای مسافرتی خیلی زیاد نیست.
  • ظرفیت چادرهای مسافرتی نسبت به فضای کف این چادرها در نظر گرفته می شود.
  • به وزن خالص چادرهای مسافرتی که روی بسته بندی آن حک شده است، حتما دقت فرمایید.
  • در هنگام خرید چادر مسافرتی حتما به انداره و همچنین تعداد پنجره های چادرهای مسافرتی دقت کنید. هر چه تعداد پنجره ها بیشتر و اندازه ی آن ها بزرگ تر باشد، تهویه مطبوع تر و نور بهتر است.

خوراکی‌ها

در سفرها و مخصوصا سفرهای خانوادگی، این مادر خانواده است که حواسش باید به همه چیز و از جمله خورد و خوراک‌های اعضای خانواده باشد. در سفرهای جاده‌ای هم کیسه‌های خوراکی در ماشین را نمی‌توان نادیده گرفت! همچنین بهتر است در سفر و برای به حداقل رسیدن ریسک مسمومیت، از خوراکی‌های مطمئن و خانگی استفاده کرد.

  • آب معدنی
  • آب‌ میوه
  • آجیل
  • میوه
  • چای
  • بیسکوییت‌های ساده
  • ساندویچ‌های ساده
  • چیپس
  • پفک
  • شکلات
  • نان

از بردن مواد اولیه‌ای مانند ماهی، مرغ و گوشت قرمز یخ‌نزده بپرهیزید.

مریلا قاسم نژاد در ۱۰ - شهر - ۱۴۰۰

نوشته های همسو

  • No related posts found

پاسخ دادن