دانشنامه ناریا
دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



مضرات چای

چای کهنه دم علاوه بر اینکه طعم خوب و با کیفتی ندارد، مضر هم هست. بله شاید برایتان جالب باشد بدانید که چای اگر مدت زمان زیادی از دم ام بگذرد خواص خود را از دست داده و امکان ایجاد ضرر برای بدن شما را دارد. در ادامه با ضرر و زیان های چایی که تازه دم نیست آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

متخصص طب سوزنی و گیاهان دارویی و عضو هیئت دانشگاه علوم دکتری تهران،امیر هومن کاظمی می گوید افرادی که در طول یک روز بیشتر از ۳ لیوان چای می نوشند لازم است تا آگاهی داشته باشند که چای کهنه باعث تولید مواد سم در بدن شده و آسیب های جدی در بلند مدت به بدن وارد می کند.چای هایی که از زمان دم کشیدن آن ها بیشتر از ۱۰ دقیقه بگذرد کم کم کهنه شده و قابلیت مصرف خود را از دست می دهند.

این متخصص در ادامه بیان می کند: چای های کهنه دم به علت خاصیت اسیدی که دارند سبب تحریک اعصاب معده و ترشح اسید معده می شوند. این موضوع در بلند مدت می تواند خطر ابتلا به زخم معده را افزایش دهد. کاظمی تاکید دارد به علت ترکیبات نگه دارنده، اسانس و رنگ مورد استفاده در تهیه چای کیسه ای افراد باید از مصرف آن بپرهیزند؛ همچنین افزود: بدلیل وجود مواد مصنوعی در چای های کیسه ای، این قبیل چای ها در مدت زمان کمتری نسبت بـه چای معمولی رنگ میدهند.

ایشان با ذکر این موضوع که چای کیسه ای نباید مداوما و بلندم دت مصرف شود در پایان گفتند: از عوارض مصرف چای کیسه ای و کهنه دم می‌توان بـه ریفلاکس و مشکلات گوارشی اشاره کرد. این موارد در مورد دمنوش های گیاهی آماده نیز صدق می‌کند و دمنوش باید با استفاده از ترکیبات گیاهی و توسط خود فرد تهیه شود.

مریلا قاسم نژاد در ۲۹ - دی - ۱۳۹۸

پاسخ دادن