دانشنامه ناریا
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



در این مطلب طرز تهیه ی شربت پرتغال را مشاهده می کنید. این شربت غلیظ و خوشمزه را با آب پرتغال تازه تهیه می کنند. این شربت چهار فصل است و طعمی خوشمزه و دلچسب دارد.

مواد لازم:

  • پرتقال ۲ کیلوگرم
  • آب ۳ پیمانه
  • آب پرتقال ۲ پیمانه
  • شکر ۳ پیمانه
  • اسانس پرتقال به دلخواه

طرز تهیه:

برای شروع آب و شکر را در یک قابلمه میریزیم و روی شعله ی ملایم می گذاریم تا شکر در آب حل شده و یک غلظت نسبی بگیرد. حواستان باشد که نباید رنگ محلولتان تیره شود.

در این مرحله زیر شکر و آب حل شده ی خود را کم کنید و آب پرتغال را به آن اضافه کنید. حال پرتغال های خود را که از پیش پوست گرفته اید در یک پارچه ی تنظیف نازک قرار دهید و گره زده و داخل آب و شکر و آب پرتغال قرار دهید تا به مرور زمان شهد پرتغال از میوه خارج شده و به خورد شربتتان برود.

اجازه می دهیم تا ۳۰ دقیقه دیگر شربت خوب بجوشد. بعد پارچه ای که پرتقال ها داخل آن بودند را از قابلمه بیرون می آوریم و در آبکشی قرار می دهیم و آبکش را در سینی می گذاریم تا اگر آب پرتقال ها بیرون آمد در سینی بریزد.

صبر می کنیم تا پارچه و پرتقال های داخل آن خنک شوند و آن وقت محکم پارچه را فشار می دهیم تا اگر آبی در پرتقال ها باقی مانده است خارج شود و به شربت اضافه می کنیم و قابلمه شربت را از روی حرارت بر می داریم

و کنار می گذاریم تا شربت در دمای محیط خنک شود. می توانید برای زیباتر شدن رنگ شربت ۵ دقیقه مانده به اینکه شربت را از روی حرارت بر دارید رنگ یا اسانس پرتقال را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا رنگ شربت یکدست شود

در مرحله آخر شربت پرتقال را در پارچ می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم و هر زمان که خواستید مصرف کنید مقداری کمی از شربت پرتقال را در لیوان می ریزید و کمی آب خنک و یخ به آن اضافه کنید و نوش جان کنید.

مریلا قاسم نژاد در ۱۷ - دی - ۱۳۹۸

پاسخ دادن