دانشنامه ناریا
یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



در ادامه ی این مطلب لیستی از علائم کرونا که از سوی وزارت بهداشت ژاپن اطلاع رسانی شده است را بررسی می کنیم که برخی علائم جدید را شامل می شود.

وزارت بهداشت ژاپندر روز جاری لیستی از علائم کرونا که برخی از این موارد و علائم جدید هستند را منتشر کرد. شخصی که این علایم را داشته باشد باید فورا با یک کارشناس پزشکی گفتگو کرده و وضعیت خود را بررسی نماید.

شبکه خبری «ان. اچ. کی» بیان کرد، این فهرست برای بیمارانی تهیه شده است که علائم خفیفی دارند و در مراکز تعیین شده و یا در منازل خود در حال بهبود هستند.

این فهرست شامل «رنگ پریدگی صورت، کبودی لب ها، مشکلات تنفسی از قبیل درد سینه، ناتوانی از دراز کشیدن و تنها قادر بودن به تنفس در حالت نشسته و بالا و پائین افتادن شانه ها هنگام نفس کشیدن» است.

وزارت بهداشت ژاپنتاکید می کند: بیماران و خانواده های آنها باید دو بار در روز این فهرست را چک کنند.

همچنین در ادامه بیان شده: در صورت ظاهر شدن هر کدام از این علائم، کسانی که در منزل در حال بهبود یافتن هستند باید فورا با مسئولان مربوط در شهرداری تماس بگیرند کسانی هم که در هتل ها هستند باید پرستاران حاضر در محل را صدا کنند.

انتشار این گزارش با شرایطی است که دولت ژاپن در حال تحقیق «تمدید وضعیت اضطراری در کشور» است که بخاطر دنیاگیر شدن ویروس کرونا اعمال شده بود، برای حدود یک ماه دیگر است این وضعیت اضطراری قرار است چهارشنبه آینده پایان یابد.

نخست وزیر ژاپن، “آبه شینزو” در نشست کمیسیون بودجه مجلس سنا بیان کرد: این سوال هنوز وجود دارد که آیا تمام کردن به وضعیت اضطراری در روز ششم ماه مه امکان دارد یا نه، که آنطور که به نظر می آید هنوز بعید است.

وی در مورد «درخواست ها برای تغییر زمان آغاز سال تحصیلی در ژاپن» هم تصریح کرد: هنگامی که دولت تغییر یا عدم تغییر آغاز سال تحصیلی از ماه آوریل به سپتامبر را در نظر بگیرد گزینه های مختلفی را هم بررسی خواهد کرد.

برخی از استانداران و احزاب مخالف به دلیل طولانی شدن تعطیلی مدارس در بحبوحه شیوع ویروس کرونا می خواهند که آغاز سال تحصیلی به ماه سپتامبر موکول شود.

آبه تصریح کرد که از اینکه بعضی از افراد خواهان دوراندیشی و احتیاط هستند آگاه است و مایل است گزینه های مختلف را بررسی کند.

ایرنا

مریلا قاسم نژاد در ۱۱ - ارد - ۱۳۹۹

پاسخ دادن