دانشنامه ناریا
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



خورد میوه یکی از بهترین تجربیات غذایی است و میوه های متنوعی هم وجود دارد. برخی سوال می کنند که چه زمانی برای خوردن میوه بهتر است؟ و نتایج مختلفی با خوردن میوه انتظار دارند.

برای اینکه فرد احساس سیری بیشتری کند می توان از میوه ها بهره برد و این زمان را افزایش داد اما عملا برای اینکه بگوییم یک زمان و ساعت جادویی برای خوردن میوه وجود دارد کاملا باور اشتباهی است.

بر اساس تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۷ انجام شد، رژیم غذایی با فیبر بالا قادر است به فرد کمک کند تا غذای کمتری بخورد. از آنجا که مصرف کالری کمتری باعث کاهش وزن می‌شود، افرادی که قصد کاهش وزن دارند می‌توانند از این زمان بندی مصرف میوه استفاده کنند. خوردن میوه‌های مغذی و کم کالری قبل از غذا می‌تواند احساس سیری طولانی تری را در فرد ایجاد کرده و بنابراین باعث می‌شود که در طی وعده غذایی پرخوری نکند.

خوردن میوه در کنار وعده غذایی می‌تواند به فرد کمک کند تا غذا‌های با کالری بالای کمتری بخورد. جایگزینی میان وعده‌های پر کالری با میوه، در هر زمانی در طول روز، راه خوبی برای تقویت کاهش وزن است.

افراد دیابتی چه زمانی میوه بخورند؟

غذاهای حاوی کربوهیدرات در افزایش قند خون و پیک آن اثر گذاشت است. این موضوع به ویژه برای افراد دیابتی حائز اهمیت است. با سپری شدن وقت، پیک های پیاپی منجر به عوارض سلامتی پایدار شوند.

میوه ها حاوی کربوهیدرات هستند و مسلما قند هم دارند و به همین علت می‌توانند سطح قند خون را تحت تأثیر قرار دهند. اما میوه‌ها شاخص گلیسمی پایینی دارند، به این معنی که در مقایسه با سایر مواد غذایی تأثیر کمتری در سطح قند خون دارند. این به دلیل دارا بودن فیبر زیاد میوه است و این موضوع میوه را به انتخاب مناسبی برای افراد دیابتی تبدیل می‌کند.

برای کاهش تأثیر میوه‌ها بر قند خون، افراد مبتلا به هر نوع دیابت می‌توانند میوه را با غذا‌های دیگر یا حتی وعده غذایی حاوی پروتئین یا چربی مصرف کنند. فیبر میوه باعث می‌شود قند با سرعت کمتری وارد روده کوچک بدن شود.

میل کردن میل به شکل جدا از غذا، می‌تواند باعث شود قند خیلی سریع وارد جریان خون شود، مگر اینکه فرد میوه را با پروتئین یا چربی سالم ترکیب کند.

در خصوص اینکه چه ترکیبی با میوه برای افراد دیابتی مناسب است، بهتر است که با پزشک و با توجه به رژیم غذایی مناسب انفرادی مشورت شود.

مریلا قاسم نژاد در ۲۸ - بهم - ۱۳۹۸

پاسخ دادن