دانشنامه ناریا
یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



خمیر کروسان یا هزارلا

خمیر کروسان بسیار محبوب است و هم در تهیه غذا و هم در شیرینی ها کاربرد دارد. در ادامه ی مطلب با ما باشید تا ببینیم چگونه می توانیم در خانه یک خمیر کروسان خوشمزه درست کنیم؟

مواد لازم:

آرد ۱ پیمانه
شکر ۱ قاشق چای خوری
شیر ۱/۴ پیمانه
کره رنده شده ۱۰۰ گرم
وانیل ۱ قاشق چای خوری
زرده تخم مرغ ۱ عدد
خمیرمایه ۱ قاشق چای خوری
کره ذوب شده ۳۰ گرم
نمک ۱/۴ قاشق جایخوری
زمان لازم برای آماده سازی ۱۲ ساعت و پخت ۱ ساعت

طرز تهیه خمیر کروسان

شیر که با دمای محیط ولرم شده همراه با خمیر مایه و شکر بگذارید تا در یک محیط با دمای ملایم عمل بیاید. تخم مرغ ها را در ظرفی دیگر شکسته و به آن وانیل را افزوده و خوب بهم بزنید تا مخلوط شما یکدست شده و از حالت لختگی خارج شود.

کره ذوب شده را به خمیر به عمل آمده اضافه و مخلوط کنید، آرد و نمک را الک و به آن اضافه کنید و مواد را با یکدیگر مخلوط نمایید تا یک خمیر یک دست به دست آید. آن را کنار بگذارید تا حجیم شود، سپس به مدت ۲ ساعت در یخچال نگهداری کنید.

پس از ۲ ساعت خمیر را با وردنه باز کنید و کره رنده شده را روی آن پخش کنید. سپس خمیر را تا بزنید و دوباره با وردنه صاف کنید، این عمل را ۴ بار تکرار کنید و پس از دفعه چهارم آن را یک شب تا صبح در یخچال نگهداری کنید.

در این مرحله خمیر شما آماده شده و می توانید مواد کروسان را در میان خمیرتان با هر شکل و شمایلی که دوست دارید بپیچانید و بگذارید تا در فر با دمای ۱۸۰ درجه تا مرحله برشته شدن در طبقه میانی پخته شوند.

مریلا قاسم نژاد در ۲۰ - فرو - ۱۳۹۹

پاسخ دادن